Deputatul Luminița Barcari: Bilanț al activității și priorități ale grupului deputaților PNL în noua sesiune parlamentară

Comunicat de presă

Săptămâna trecută a fost deschisă cea de-a patra sesiune parlamentară din mandatul 2020-2024. Pentru această sesiune, grupul deputaților PNL are următoarele priorități:
• Adoptarea pachetului de legi ale educației, care reprezintă materializarea proiectului de țară „România educată”, asumat de Președintele României și de PNL ca parte a programului său politic. Proiectul va ajunge în primă fază în dezbaterea Comisiei de Învățământ a Camerei Deputaților, al cărei secretar sunt.
• Creșterea plafonului pentru impozitarea pensiilor la 3.000 lei.
• Transpunerea în lege și adoptarea in procedură de urgență a proiectelor care reprezinta jaloane PNRR, astfel încât România să poată beneficia de fondurile alocate prin acest program.
• Adoptarea pachetului de legi ale Justiţiei, care reprezintă obiective ale Programului de Guvernare aprobat de Parlament la învestirea Guvernului Nicolae Ciucă și vizează eliminarea MCV.
• Adoptarea Pachetului Legilor siguranței naționale, legi referitoare la funcționarea și organizarea armatei, a structurilor Ministerului de interne, a serviciilor de informații și a CSAT.
• Reglementarea finanțărilor externe în domeniul activității sportive.

De asemenea, grupurile parlamentare PNL din Camera Deputaților și Senat au, pentru această sesiune parlamentară, mai multe priorități legislative, printre care se află și următoarele proiecte pe care eu le-am ințiat de-a lungul celor 3 sesiuni parlamentare:

– Propunere legislativă pentru completarea şi modificarea art.269 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 (inițiată împreună cu colega mea Diana Morar) – reglementează modalitatea de acordare a concediului de odihnă pentru personalul didactic de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar – PLx 186/2022
– Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice (inițiată alături de colegii mei Vasile-Aurel Căuș și Radu-Marin Moisin) – echilibrarea remuneraţiei în învăţământ, astfel încât să se recompenseze echitabil responsabilitatea muncii şi atribuţiile asumate – L494/2022
– Propunere legislativă pentru modificarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 – instituirea posibilităţii de degrevare parţială de norma didactică pentru persoanele desemnate de federaţiile sindicale reprezentative din învăţământ, ca urmare a participării acestora la procesul de monitorizare şi evaluare a calităţii sistemului de învăţământ, pe baza normelor aprobate prin ordin al ministrului educaţiei – PLx 177/2021
– Propunere legislativă pentru completarea şi modificarea art.65 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 (inițiată alături de colega mea Cristina Vecerdi) – introducerea notiunilor de prim-ajutor în disciplina Biologie – „Anatomia şi fiziologia omului”, iar lucrările practice să se desfăşoare în colaborare cu specialişti din domeniul sănătăţii – PLx 250/2022

În cele 3 sesiuni parlamentare trecute, activitatea mea din Parlamentul României poate fi rezumată astfel:
– 17 luări de cuvânt
– 7 declarații politice
– 77 propuneri legislative, dintre care 17 au fost promulgate legi
– 12 întrebări și interpelări

Printre cele mai importante activități din sesiunea trecută se numără:

 Participarea, în luna februarie, la o întâlnire a parlamentarilor județului Ialomita cu reprezentanții sindicatelor din Poliție și a sindicatului angajaților din Prefectură, organizată de Instituția Prefectului Ialomița. În urma discuțiilor s-au desprins mai multe idei ce au fost concretizate prin inițiative legislative, menite să îmbunătățească activitatea acestor angajați aflați în slujba cetățenilor.

 Participarea, în perioada 9-10 martie 2022, la lucrările celei de-a 16-a Sesiuni plenare a Adunării Parlamentare a Mediteranei (APM), care a avut loc în Dubai. Subiectele discutate au vizat: evoluțiile geopolitice și de securitate în regiunea APM; amenințările teroriste care afectează regiunea APM; Reconstruind mai bine: redresarea economică și răspunsurile politicilor publice la impactul pandemiei Covid-19 în regiunile euromediteraneene și din Golf în 2021; schimbările climatice și degradarea mediului în bazinul mediteraneean-necesitatea unei acțiuni comune imediate; obstacolele din calea educației în regiunea APM. Bune practici în acțiune; angajamentul mediteraneean înaintea revizuirii din 2022 a Pactului mondial pentru asigurarea unei migrații legale, desfășurate în condiții de siguranță și de ordine.

 Participarea, în 29 martie, la întrevederea comună a Comisiilor pentru afaceri europene și a Comisiilor pentru buget-finanțe din Camera Deputaților și Senat cu reprezentanții delegației Comisiei Europene din direcțiile generale RECOVER (Grupul operativ pentru redresare și reziliență) și ECFIN (Afaceri Economice și Financiare) care au fost într-o misiune de evaluare la București pe tema implementării Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

 Intervenția, în 12 aprilie, din cadrul dezbaterii cu tema „Alimentație sănătoasă și suport alimentar în unitățile de învățământ preuniversitar”, organizată de Comisia pentru învățământ a Camerei Deputaților, din care fac parte. Principalele teme abordate în cadrul dezbaterii au fost semnificația conceptului de alimentație sănătoasă, rolul și importanța alimentației sănătoase pentru copii și tineri, importanța asigurării unui pachet alimentar și corelarea acestei măsuri cu prezența la școală, alimentație și nutriție în școli, programele europene de încurajare a consumului de fructe și de distribuire a laptelui în școli sau obezitatea infantilă.

 Întâlnirea de lucru cu conducerea Societății Naționale de Cruce Roșie din România, instituție care s-a arătat interesată de proiectul de lege care prevede introducerea în programa şcolară a noţiunilor de prim-ajutor, pe care l-am depus împreună cu colega mea Cristina Vecerdi.

 Participarea, în perioada 13-16 iunie 2022, la o vizită de interes bilateral în Statul Israel, în calitate de secretar al Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților. În cadrul vizitei am avut o întâlnire cu omologii din Knesset, în timpul căreia am fost însoțiți de ambasadorul României în Statul Israel, domnul Radu Ioanid. De asemenea, am avut o întrevedere cu președintele Comisiei pentru Educație, Cultură și Sport, doamna Sharren Haskal, împreună cu ceilalți membri ai comisiei omoloage din Parlamentul Statului Israel. Discuțiile au vizat legislația în domeniul educației, atât la nivelul învățământului preuniversitar cât și cel superior, despre cadrul de sprijin pentru copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), precum și politicile privind comunitățile din afara granițelor țării. În plus, am vizitat mai multe școli și grădinițe, am discutat cu cadre didactice și elevi, toate acestea ajutându-ne să înțelegem modul în care este construit sistemul educațional din Israel.
Le mulţumesc sutelor de ialomițeni care, de când am preluat acest mandat, au venit în audienţă la biroul meu parlamentar, mi-au scris ori m-au contactat telefonic. Părerile și propunerile domniilor lor au contat mult şi m-au ajutat în activitate.
În continuare îi asigur pe toți ialomițenii de disponibilitatea și deschiderea mea și îi aștept să mă contacteze la biroul meu parlamentar situat în Slobozia, Piața Revoluției, nr 3, prin e-mail la adresa rodica.barcari@cdep.ro sau barcari_luminita@yahoo.com, ori scriindu-mi pe adresa Camerei Deputaţilor, str. Izvor, nr. 2-4, sector 5, Bucureşti.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *