ECOAQUA SA are obligația, pe lângă distribuția de apă potabilă și pe lângă colectarea prin rețeaua de canalizare și epurarea apelor uzate și de administrarea cu maximă eficiență a avariilor produse în sistemul de distribuție apă potabilă și colectare apă uzată.
Cauzele avariilor
Desigur, avariile sunt bine cunoscute și drept evenimente, accidentale sau incidente. Cauzele avariilor pot fi diverse și enumerăm câteva dintre cele frecvent întâlnite:
– starea fizică a conductelor de apă potabilă sau de canalizare care suportă o uzură morală și fizică avansate, atât datorită vechimii rețelelor ( mai mult de jumătate din rețelele de apă și circa 70% din rețeaua de canalizare au o vechime cuprinsă între 30 și 50 de ani ), cât și materialelor din care sunt compuse ( în majoritate din fier, material care corodează, evident, în contact cu factorii de mediu);
– presiunea pe care o suportă aceste rețele la transferul apei prin ele către consumatorul final;
– calamități naturale, precum inundații ( în cazul rețelei de canalizare), cutremure (în cazul rețele de apă în special) s.a.
Semnalarea avariilor
Indiferent că este o avarie de rețea principală sau secundară de apă potabilă sau de canalizare, apariția unei avarii poate fi semnalată de către:
– angajații ECOAQUA, care se pot deplasa pe teren în timpul serviciului și pot trece pe lângă locul producerii avariei;
– reprezentanții instituțiilor publice, prin telefon, la dispeceratul societății sau la conducerea societății ECOAQUA;
– clienții ECOAQUA, prin telefon, la dispeceratul societății sau direct, prin prezentarea la sediul societății;
– reprezentanții mass-mediei pot semnala apariția unei avarii, asta desigur, dacă nu se întâmpla la o săptămâna după ce a fost rezolvată și remediată respectiva avarie, cum, desigur, ni s-a mai întâmplat în anii anteriori.
Comunicarea avariei și stabilirea locului în care s-a produs
În situația în care apariția avariei este semnalată de către reprezentanții instituțiilor publice, prin telefon, la dispeceratul societății sau la conducerea societății ECOAQUA, se notează în registrul de sesizări numele și prenumele persoanei care face reclamația, locul în care s-a produs avaria și ora semnalării și se convoacă o ședință operativă în care se stabilește modul de acțiune. După remedierea situației, în același registru este trecută data și ora la care s-a remediat defecțiunea.
În situația în care apariția avariei este semnalată de către clienții ECOAQUA, prin telefon, la dispeceratul societății sau direct, prin prezentarea la sediul societății, se convoacă o ședință operativă cu echipele de intervenție și șefii de echipe pentru a interveni.
Timpul de intervenție și remediere a unei avarii
Indiferent de cine semnalează apariția avariei și de dimensiunea ei, intervenția se face imediat, timpul de realizare a reparațiilor fiind unul optim și reduce riscul pierderilor semnificative de apă.
În cazul unei avarii la rețelele secundare între timpul când a fost semnalată apariția acesteia și timpul când a fost remediată defecțiunea, de regulă, nu trec mai mult de 1-2 ore.
În cazul unei avarii la rețelele principale între timpul când a fost semnalată apariția acesteia și timpul când a fost remediată defecțiunea nu trec mai mult de 12 – 48 ore.
Intervenția în caz de avarii
Echipa de intervenție delimitează și semnalizează adecvat locul avariei. Dacă amplasamentul avariei este în trafic, vor fi anunțate, de către angajații Dispeceratului ECOAQUA: Inspectoratul Județean de Poliție, Primăria Municipiului Călărași și alte instituții ale administrației locale și dacă traficul va fi blocat, se anunță și populația prin intermediul mass-mediei (radio-TV) sau al comunicatelor publicate pe site-ul oficial al societății ECOAQUA S.A. Călărași (www.ecoaqua.ro) sau pe pagina de Facebook. Dacă amplasamentul este vital în trafic și durata intervenției depășește o zi, vor fi luate măsuri suplimentare pentru asigurarea fluenței traficului. Totodată sunt luate măsuri de protecție a locuitorilor din zona în care are loc intervenția.
Daca lucrarea este în trafic, se va proceda la tăierea asfaltului sau pavajului cu mașina specifică. Vor fi aduse utilajele specifice (buldoexcavator, vidanje, tractor cu remorcă, etc.) și vor fi amplasate astfel încât disconfortul zonei sa fie minim în timpul intervenției.
După terminarea lucrării de remediere a avariei, se efectuează probe de etanșeitate, dacă este nevoie să se facă și se constată că nu mai sunt necesare nici un fel de reparații, se procedează la spălarea și dezinfectarea conductei reparate, a zonei de intervenție ( trotuare și asfaltul afectate în timpul reparațiilor) și se aduce la starea inițială zona carosabilă, trotuarul, zonele verzi etc. Spălarea se face până la îndepărtarea tuturor impurităților.
Echipa de intervenție va preda trama stradală refăcută reprezentantului Primăriei, prin confirmarea cu semnătură pe formularul “Permis de spargere” emis pentru lucrare (dacă a fost necesar), o copie a acestuia fiind transmisă șefului secției rețele din cadrul ECOAQUA S.A. Călărași.
Precizăm că toate lucrările de reparații se încheia după elaborarea și aprobarea unui raport asupra operațiunii de intervenție, raport care este atașat Cărții Tehnice a Construcției.
Consumatori afectați în timpul intervenției
Vom face câteva considerații în ceea ce privește numărul de consumatori care pot fi afectați în timpul în care se remediază o avarie, în funcție de natura acesteia:
– în situația unei avarii la rețelele secundare, dacă avaria se produce la o zonă de blocuri, în timpul intervenției este oprită inelar distribuția apei prin rețea către consumatori, astfel încât un singur apartament nu dispune de apă pe durata intervenției;
– în situația unei avarii la rețelele secundare, dacă avaria se produce la o zonă de case, în timpul intervenției este oprită inelar distribuția apei prin rețea către consumatori, astfel încât trei-patru case situate pe tronsonul respectiv nu dispun de apă pe durata intervenției;
– în situația unei avarii la rețelele principale, dacă avaria se produce la o zonă de blocuri, în timpul intervenției este oprită inelar distribuția apei prin rețea către consumatori, astfel încât maxim 20 de blocuri nu dispun de apă pe durata intervenției, deși, în majoritatea situațiilor, au fost găsite soluții temporare, alternative, de branșare la rețeaua de apă a blocurilor respective, astfel încât consumatorii să nu fie afectați pe durata reparației.
În planurile de acțiune, ECOAQUA a prevăzut o serie de măsuri pentru ca echipele de intervenție să acționeze în caz de avarii sau de reparații planificate, acestea având întotdeauna ca obiectiv protejarea consumatorilor, găsirea de soluții alternative de furnizare a apei potabile pe durata intervenției, precum și remedierea defecțiunilor în cel mai scurt timp.
Datele de contact de la cele trei dispecerate ale societății ECOAQUA S.A. Călărași:
DISPECERAT NON STOP SUCURSALA ECOAQUA CĂLĂRAȘI:
TELEFON: 0242.313.720; Email : dispecerat.ecoaqua@yahoo.com ;
DISPECERAT NON STOP SUCURSALA ECOAQUA OLTENIȚA:
TELEFON: 0242.510.279; E-mail : disp_ecoaqua_oltenita@yahoo.com;
DISPECERAT NON STOP SUCURSALA ECOAQUA URZICENI:
TELEFON: 0243.254.723; Email: office1@ecoaquaurziceni.ro.
0 comments